Rgs 152012

,,Paprastai rami matematikų bendruomenė, pastaruoju metu sujudo pasklidus žiniai, kad viena iš pagrindinių skaičių teorijos problemų yra išspręsta„ – rašoma  rugsėjo 10 dienos  žurnalo Nature numeryje. Jei ši hipotezė teisinga, tai iš jos ,,beveik„ išplaukia Didžioji Fermat teorema (Fermats last theorem), kurią 1995 metais įrodė Andrew Wiles.

Hipotezė (abc). Tegul Latex formula yra trys poromis reliatyviai pirminiai sveikieji skaičiai, kuriems galioja lygybė Latex formula. Kiekvienam Latex formula egzistuoja tokia konstanta Latex formula, kad galioja nelygybė

Latex formula

dešinėje nelygybės pusėje yra sandauga pagal tuos pirminius skaičius Latex formula, kurie dalo sandaugą Latex formula.

Hipotezę suformulavo Joseph Oesterlé (1988) ir David Masser (1985). Jei teisinga abc hipotezė, tai teisingas faktas: egzistuoja toks natūralusis skaičius Latex formula, kad su bet kuriuo natūraliuoju skaičiumi Latex formula neįmanoma surasti natūraliųjų skaičių trejeto Latex formula, kuriems galioja lygybė Latex formula. Kai Latex formula šis faktas yra Didžioji Fermat teorema. Plačiau apie abc hipotezę rašo Barry Mazur savo 1995 metų apžvalginiame straipsnyje  Questions about number. Naujausius komentarus apie abc hipotezę galima rasti Wikipedia straipsnyje.

Minėtame žurnalo Nature straipsnyje teigiama, kad Kyoto universiteto matematikas  Shinichi Mochizuki šių metų rugpjūčio mėnesį paskelbė abc hipotezės įrodymą keturiuose straipsniuose, kurie kartu sudaro apie 500 puslapių tekstą. Žurnalo Science rugsėjo 12 dienos numerio straipsnyje rašoma, kad Mochizuki įrodyme naudojami jo paties sukurti nauji matematikos objektai ir algebrinę geometriją apibendrinanti technika, vadinama ,,inter-universal geometry„. Detaliau Mochizuki įrodymą komentuoja Jordan Ellenberg čia. Pats Mochizuki apie savo tyrimus rašo savo tinklaraštyje, o jo straipsniai yra čia.